zaterdag 4 augustus 2012

algemene voorwaarden

In oktober van het vorige jaar kocht ik een Iphone 3 g bij Mecero in Rotterdam.

Zonder de algemene woorwaarden te lezen...

Ik betaalde 349 euro voor die telefoon en ook al was het niet DE telefoon die ik hebben wilde ik was er toch blij mee.
Bij aflevering zag ik dat er drie maanden garantie gegeven werd, maar dat begreep ik niet. Een nieuw toestel heeft in Europa toch recht op twee jaar garantie.

Enfin, de telefoon deed wat hij doen moest tot een maand geleden. Het beeldscherm viel weg, kwam na een tijdje weer terug, na nog een tijdje verscheen het appeltje weer in het beeldscherm en ineens deed hij het weer. Die storing kwam echter steeds vaker terug en ik mailde met de meneer van Mecero. Hij schreef dat ik de telefoon ter reparatie kon opsturen dan zouden ze hem zo snel mogelijk repareren.
Op mijn opmerking dat er toch zeker garantie zat op zo'n nieuw toestel schreef hij het volgende:

Beste Elly, 

Het door u ontvangen toestel is een geheel nieuw gereviseerd toestel, alle onderdelen zijn dus nieuw. Het printplaatje is echter uit een ander toestel aangezien deze niet meer geproduceerd worden. Het door u ontvangen toestel is dus overigens nergens meer fabrieksnieuw te koop. Wij maken het alsnog mogelijk om dit model aan te kunnen schaffen op deze manier. 

Wij hopen u op deze manier genoeg te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben dan helpen wij u graag verder.


Met vriendelijke groet,

En toen ben ik de algemene voorwaarden gaan lezen.

Een dure les voor mij en daarom deze blog. In de hoop dat anderen hiervan mee kunnen leren...

1 opmerking:

Reny zei

Oh wat erg!!
Maar gelukkig heb je nu een echte nieuwe. Heel veel plezier ermee!