woensdag 14 maart 2012

boekenweek

Als boekenlezer/verslindster zijn er wel plannen om de komende week een boek aan te gaan schaffen. Welk boek dat gaat worden weet ik nog niet, maar ik weet wel dat ik dan het boekenweekgeschenk er bij krijg. Het geschenk is geschreven door Tom Lanoye heet Heldere hemel en wordt dit jaar voor het eerst ook in Vlaanderen verspreidt. Met het boekje in de hand reis je zondag as gratis mee met de trein in Nederland.
Nico Dijkshoorn
Nico Dijkshoorn schreef het boekenweek essay over Vrienden, het thema van deze boekenweek.

Wat schrijf je wanneer aan wie als je radeloos op bed zit in een kamer net buiten het centrum van Madrid? Bij wie huil je uit en wie scheld je de huid vol? Wie zal je brieven bewaren om ze later met jou nog eens terug te lezen? In Verder alles goed schrijft de ‘lieve ik’ aan ‘beste jij’s’. Brieven en ansichtkaarten aan vrienden, zij thuis en de afzender schrijvend aan een cafétafel in New York, of vanuit een hotel in Dublin. In Verder alles goed verkent Nico Dijkshoorn aan de hand van brieven en ansichtkaarten de chemie van vriendschap.

1 opmerking:

MoniqueSamui zei

Ik ben een echte boekenwurm :) maar zal moeten wachten tot ze in digitale vorm verschijnen of totdat een vriendelijke toerist ze achterlaat in een van de bookshops op het eiland! Veel leesplezier Els!