woensdag 4 april 2012

toert van Els

op verzoek:


Toert van Els,

Ingrediënten voldoende voor twee tot drie taarten.

500-700 gram

zelfrijzend bakmeel

400 gram suiker

meer dan een half kopje koffiemelk

pond zachte room boter

2 eieren

2 vanille suiker

beetje abrikozenjam

fruitpulp voor vulling

500 gr.zelfr.bakmeel in een rondje op het aanrecht leggen, andere ingredixc3xabnten hierin leggen, vanaf de rand alles door elkaar kneden tot heel soepel deeg.

Deeg een half uur laten rusten.

Springvorm invetten en bestuiven met bloem, klein deel van het deeg uitrollen en de bodem van de vorm ermee bekleden, deeg bestrijken met abrikozenjam, daarna een laag vruchtpulp, maar randen van het deeg vrijlaten.

Een ander deel van het deeg mengen met bloem zodat het wat steviger aanvoelt, uitollen en in repen snijden. over pulp de repen draperen,als laatste een reep langs de rand van de vorm.

Deeg bestrijken met mengsel van koffiemelk en sterke koffie, bestrooien met suiker en ca drie kwartier in oven van 175 graden.

Na het bakken langs de rand lossnijden even laten koelen en dan verder uit de vorm halen.




2 opmerkingen:

maria zei

Dag Elly , je ziet het is eindelijk gelukt . Die mochou kaas , dat is lang geleden dat ik dat nog eens heb gehoord laat staan gebruikt , ik had daar toen een taart recept van met speculaas als bodem .als ik nog eens over de grens ga kijk ik er vast naar uit , groetjes uit Vlaanderen.

Ellabella zei

je was er al eerder zie ik nu